Alternativ immunisering Fredericia-Aalborg (Generelt)

af Svend @, søndag 21. april, 2019, 10:23 (90 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Det er vel svært at outsource en opgave, som man er den eneste kunde til. Er der nogen andre virksomheder eller infrastrukturforvaltere herhjemme, der skal have valideret nye eller ombyggede signalanlæg?

.
Det var et politisk ønske, at det skulle ændres i den retning ....... og det blev det så.


Nja, det er jo Banedanmark, der laver de regler, som Banedanmark til en vis grad selv designer og sågar bygger sikringsanlæg efter. Så er det vel relativt fornuftigt, at sikre at dem der godkender arbejdet ikke også sidder i samme organisation.

Dertil kommer at BDK har fuld disponeringsret over validatorerne, og således selv står for hele systemet fra start til slut.
Endelig var mangel på "sikringskompetencer" allerede angivet i argumentationen for "signalprojektet" og det senere "signalprogrammet". Så det klinger noget hult, at betragte manglende valideringsressourcer som en overraskelse.
Lasse

.
"Så det klinger noget hult, at betragte manglende valideringsressourcer som en overraskelse."
Banedanmark skulle nok have haft lidt bedre styr på deres rådgivere. Det kan vi ikke være uenige om.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen