Træ-tog til Junckers Køge - Spørgsmål (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, mandag 22. april, 2019, 15:50 (33 dage siden) @ steenth

Det er deres valg. Men de styre også deres del af projektet selv, hvis ikke benytter af rammeaftalen. Den eneste betingelse er det er et lokomotiv, som har kørt i Danmark i vis periode.

Nej det er Banedanmarks valg. Man vælger at påføre infrastrukturbrugerne ekstraomkostninger med det forventelige resultat at ingen vil spilde penge på det. Ikke engang Banedanmark vil ofre en installation, jf seneste måletog som 'pludselig' godt kunne køre mellem Frederikshavn og Nørresundby. Som andre skriver er jernbanen i Danmark på vej mod en sikker død. I øvrigt kan jeg forsikre dig om at der er lastbilkapacitet nok - bare på "gummigodsbanearealet" i Padborg står der formentlig tusind hængere og venter på beskæftigelse.

Og i Sverige er man helt bevidst om den risiko Banedanmark udgør for vareeksporten pr jernbane og det er en strategisk målsætning at opretholde færgetrafik over Østersøen for ikke at være i lommen på en dansk statslig styrelse.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


3 flyttefirma tilbud
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen