Træ-tog til Junckers Køge - Spørgsmål (Generelt)

af Peter Christensen, mandag 22. april, 2019, 17:51 (34 dage siden) @ Togbus

- men nu er vi vist nået over i at deltagere i diskussionen skal aflægge ed og fremsige trosbekendelsen.......mon ikke det er på tide at vi kommer tilbage til diskussionen om den hastigt uddøende jernbanegodstrafik i Danmark

Jeg er helt enig i betragtninger om at BDKs signalprogram har potentialet til at ødelægge både den smugle indenlandske godstrafik, som faktisk findes, og hele transittrafikken mellem Sverige og Tyskland.
Det er ikke nogen ny holdning....men nye læser kan begynde her
Bemærk at indlægget er henad 2,5 år gammel og intet er ændret i mellemtiden.

Hvorfor godstog behandles så ringe; det kan der gives mange forklaringer på.
Det er pudsigt at se alle de tossede politikere - ingen nævnt, ingen glemt - ævle op "miljøvenligt godstranport" og "mere gods på skinner". Samtidig syntes BDK ret ligeglad hermed. Det skyldes måske at INGEN embedmand i hverken ministeriet eller BDK har godstrafik i sin KPI-kaskade?
Ergo, ingen bliver målt på det og forholdet bliver inderligt ligegyldigt....indtil den dag hvor en operatør siger "nu gider vi sq ikke BDK mere; nu kan i få lastbiler kan i".. Det er bare ret sent i processen....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen