Nye diesel lok nogle steder i Europa? (Generelt)

af Peter Christensen, mandag 22. april, 2019, 20:41 (33 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvad koster et nyt diesel lokomotiv i grunden? Jeg er med på der er mange godkendelser der skal til, typegodkendelser osv. Men alligevel?

Tja, der er ikke meget nybygget. En BR245 fra Bombardier koster vel henad 27-30 mio. kr.....måske mere hvis ordren er lille og krav til sikkerhedsudrustning mange.
Engang havde Siemens en vectron i ren diesel-udgave med en stor MTU-motor. Men det har vidst ikke været den store sællert....og da vectron er ved at være et ældre koncept, så er der næppe længe til at en ny udgave dukker op (noget med TSI-krav). Om Siemens da vil beholde en ren dieseludgave i kataloget; aner det ikke, men diesel er ikke just set som noget positivt i disse miljø/klimatider.
Om Progress rail eller GE gider rode med de tossede europæers sikkerhedssystemer til deres loko - vides ikke. Ret beset er der næppe det store salg i Europa for store diesellokomotiver.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen