Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye diesel lok nogle steder i Europa? (Generelt)

af Peter Christensen, 22/4 2019, 20:41 (1825 dage siden) @ Frank Poulsen

Hvad koster et nyt diesel lokomotiv i grunden? Jeg er med på der er mange godkendelser der skal til, typegodkendelser osv. Men alligevel?

Tja, der er ikke meget nybygget. En BR245 fra Bombardier koster vel henad 27-30 mio. kr.....måske mere hvis ordren er lille og krav til sikkerhedsudrustning mange.
Engang havde Siemens en vectron i ren diesel-udgave med en stor MTU-motor. Men det har vidst ikke været den store sællert....og da vectron er ved at være et ældre koncept, så er der næppe længe til at en ny udgave dukker op (noget med TSI-krav). Om Siemens da vil beholde en ren dieseludgave i kataloget; aner det ikke, men diesel er ikke just set som noget positivt i disse miljø/klimatider.
Om Progress rail eller GE gider rode med de tossede europæers sikkerhedssystemer til deres loko - vides ikke. Ret beset er der næppe det store salg i Europa for store diesellokomotiver.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak