Indøvelse efter køreplan på ny Ringsted bane er startet (Generelt)

af 1993matias @, KH, tirsdag 23. april, 2019, 23:03 (175 dage siden) @ hummel_62

Ideen er, at man lærer de enkelte strækningers finurligheder at kende. Måske er et signal opstillet unaturligt - normalt opstiller man jo til højre for sporet, men f.eks. oversigtsforhold kan gøre en anden placering mere favorabel. Ind- og udkørselshastigheder på stationerne skal også læres, stigningsforhold osv.
F.eks. når man kører ud af storebæltstunellen mod Sprogø ser man først AM-signalet for det andet spor før ens eget (faktisk i rigtig lang tid). Det viser sædvanligvis rødt, og man skulle derfor tro, at man selv har rødt. Det har man så ikke, men det er noget strækningsindøvelse viser en.

Det er altid godt at gennemkøre en strækning med kørelærer, før man tager turen alene - især på en strækning uden ATC. Man kører jo også lidt mere varsomt på en ukendt landevej end en man kender godt :-)
Håber denne forklaring hjalp

PS: Man må godt køre en strækning, man ikke har kendskab til - det må bare ikke være planlagt (dvs. kun ved akut omlægning af trafik), og så skal man køre forsigtigt.

--
Med venlig hilsen
Matias Lq


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC3
IC3
Pris 200,- kr.
 Læs mere 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Aabenraa Amts Jernbaner
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen