Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Atter aflysninger på strækning 29 (Jernbanen i dag)

af mikedk2100, 26/4 2019, 09:18 (1826 dage siden) @ SEB

Men nå pyt, det er jo kun vestjylland... Og så gør det jo ikke så meget... Vi venter STADIG på en eller anden form for kompensation eller blot en form for undskyldning, for de mange måneder, hvor man havde fjernet halvdelen af alle togafgange, sidste gang man havde problemer med køreledningerne mod Esbjerg. Ikke som Sjællænderne der straks fik kompensation, dengang de måtte undvære ME-lokomotiverne. Men nu er der jo nok stor forskel på Sjællændere og Jyder, med hvad man kan byde folk? (Og ja, jeg er godt GAL!!!! For det er bare ikke i orden!!!! Uanset om det så er banedanmark eller DSB der er skyldige i den "elendige" information. Eller for at tro, at man bare kan behandle jyske kunder som vinden blæser!)

Erling

Lige med hensyn til information, så er vi sjællændere/københavnere ikke bedre stillet end andre steder. Også her opleves ganske ofte manglende eller direkte fejlagtig information - især ved uregelmæssigheder. Jeg har endda været ude for, at der har været 4 forskellige informationer på dsb.dk, rejseplanen, skiltene på perronen og i højtalerne. Men ingen af dem fortalte om virkeligheden i den halve time jeg stod på Østerport: At der overhovedet ikke kørte nogen S-tog!

En gang imellem får man den opfattelse, at de overhovedet ikke ved, hvor togene holder/kører. Men det ved de jo (forhåbentlig). Hvorfor er det så, så afsindigt svært for dem at bringe den simple information videre til passagererne... Og jeg forstår godt du er gal. Nu har DSB/Banedanmark arbejdet på at forbedre deres information i flere årtier, men når togene ikke kører efter planen, så er deres informationsniveau stadig som for 100 år siden.

Lidt ros skal de dog have. De er tilsyneladende holdt op med at vise forkert destination på "flapskiltene", når der er sporarbejde på S-banen. Tidligere viste de f.eks., at toget kørte til Køge, selvom der var bus fra Vallensbæk til Køge. Nu viser de trods alt Vallensbæk, som er togets rette slutstation. Tak for det. Så mangler vi bare at få afgangstid på regionaltogene med slutstation Østerport. Det er stadigvæk en hemmelighed.

Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak