Ting til tiden (lidt OT) (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, lørdag 27. april, 2019, 09:31 (143 dage siden) @ hummel_62

Nu DSB og Bane.dk har så svært ved at holde budget og tidsplaner,
Så er det nu dejligt at se Vejdirektoratet ser ud til at gøre det igen. Broen ved Frederikssund ser ud til at blive færdig før tid,
De er så sikker at de har sat et ur på hjemme siden for åbningen. 154 dage og tæller ned.

Håber det lykkes og evnen til at planlæg smitter af.

Vejdirektoratet er ganske rigtig gode til at overholde både budget og tidsplan, men måske en del af hemmeligheden ligger i, at man med vilje vælger at overbudgetterer sine projekter, for derigennem at få ros for at holde både budget og tidplan - det er der i hvert fald nogen der mener.

En stor del af Vejdirektoratets udgifter i forbindelse med deres projekter er asfaltarbejde, og specielt inden for denne branche har priserne kun kendt en vej, og det er ned af. Derfor vil et projektet, der er budgetteret for 4-5 år siden, få glæde af et ikke ubetydelig prisfald på asfaltarbejdet.

Jeg kender ikke prisudvikling på arbejde udført af jernbaneentreprenørerne, men kan det tænkes, at de ikke har haft samme nedadgående pristendens ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.
 Læs artiklen 
Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar
Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen