Lille syd, materielmangel (Generelt)

af Frank Poulsen, torsdag 02. maj, 2019, 15:54 (75 dage siden)

Jeg har før tænkt tanken, at når nu Lokaltog og Østbanen skal til at køre igennem til Roskilde. Så har de jo udfordringen med at de skal til at koble i Hårlev igen og køre ½ timesdrift Hårlev - Køge, ja hvorfor kører de ikke bare den ene linie igennem til Roskilde og lade den anden kun køre til Køge (blindsporet som i gamle dage er jo oplagt her eksempelvis). Men kan nu se at DSB har mangel på køreklare togsæt, læste jeg også den anden dag, og det er åbenbart en længere periode jævnfør dette link: https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

Det tolker jeg som at der ikke kører dobbelttraktion i denne tid, men at det ligefrem er nok til man supplerer med togbusser overrasker mig hvis ikke der er direkte aflyste afgange!!! Så må det jo betyde at der i den grad er brug for 2 sæt til at køre der. Og så ryger min tanke jo om at man kun lod den ene linie fra Østbanen køre igennem. Med mindre man så vil til at køre 2 sæt helt til Rødvig... Men det kræver nok for mange sæt ligepludselig. Og er der overhovedet plads til 2 sæt på stationerne efter Hårlev mod henholdsvis Rødvig og Faxe Ladeplads?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Hectorrail

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen