Kørsel med måletog på ERTMS Lindholm-Frederikshavn (Generelt)
Tak for information og vidensdeling
Tak for et ligegyldigt indlæg Svend.
Det lader til at være standarden. Det er jo ikke fordi at et pneumatisk nødbremse anlæg er svært at lave. Det koster få tusind kr i stumper. At få det godkendt af jernbanemafiaen er en anden sag (læs: stil med en blancocheck).
Så er vel også muligt at referere til de steder, hvor du har set eller læst det
Der ER særligt udstyr til BaneDK enheder og f.eks, veterantog. Der er ikke skærme der viser hastighed og andet, men en enhed med en rød, gul og grøn lampe. Om denne udrustning kan flyttes rundt er jeg ikke vidende om, men det gør at man "kan se" signalerne og køretilladelserne. Udstyret er formentlig forbundet til bremsesystemet, så det kan nødstoppe enheden hvis man kører ind i et afsnit man ikke har køretilladelse til.
NSJK var involveret for nogle år siden hvor Signalprogrammet var en tur i Græsted for at se på hvilke udfordringer der kan være ved at bygge dette "simple" anlæg. Selv om der kun er en lille "dims" med 3 farvede lamper krævede det inddragelse af det ene akkumulatorrum i Marcipanbrødene til diverse elektronik.
På det tidspunkt var der også en side på Banedanmarks webside med billeder af "dimsen" her i CBTS udgaven:
--
Venligst
Michael Deichmann