Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kørsel med måletog på ERTMS Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af steenth, 5/5 2019, 21:53 (1810 dage siden) @ Svend

Der arbejdes med en flytbar mobil løsning i Frankrig, grundet det derværende behov og naturligvis prisen, da ETCS er en udgift for operatørerne, som alene deres kunder får regningen for (langt fra alle aktører har jo snabler i statskasserne).


Da jeg ikke antager at franskmænd er dummere end så mange andre, anser jeg løsningen for at være relevant. Industrien er næppe interesseret, da det betyder mindre profit.

.
Flytbar løsning - det må der så være skrevet om et eller andet sted .......?
Leverandør af det mobile udstyr - eller skal vi benævne det "onboard" udstyr for at gøre det mere klart - er jo franske ((!!) Alstom, så

Svend - du må vente til der kommer noget. Der har været et arbejdet igang i en periode for ETCS til veterantog og der kommer snart en rapport om det. En af løsninger er noget flytbar udstyr og hvordan det håndtere må du vente at for mere at vide til der er resultat af hvad de har arbejdet med. En anden løsning, som briterne har tænkt på, er en vogn med ETCS, som udnytter at antennen for ETCS niveau 2 ikke skal være forrest og kan placeres i en vogn efter lokomotivet. Efter hvad jeg huske af rapportering for længe siden, at den mulighed ikke blev udnyttet. Det ligner man har gjort istedet, er at stillet antal lokomotiver med ETCS til rådelighed for fremmede tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

ContecRailSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak