Kørsel med måletog på ERTMS Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af Jens N @, Fredericia, mandag 06. maj, 2019, 09:03 (190 dage siden) @ Svend

Svend, der hvor det går galt for dig, er at du tilsyneladende tror at den udvikling der sker, er koncentreret om det danske projekt. Det er den ikke.

Der sker en masse i Europa lige nu omkring ERTMS/ETCS, som ikke direkte er en del af det danske projekt, men som der kan drages nytte af her.

.
Nej, jeg mener lige præcist hvad du skriver, nemlig at ETCS/ERTMS er et europæisk system, som udvikles som et fælles system. Nogle mener - uden at kunne fortælle mere - at der arbejdes med særlige løsninger her og der (Frankrig, England, simple systemer opbygget på GPS-udstyr osv osv). Hvad jeg fortsat efterlyser, er henvisninger til de steder, hvor man mener at have hørt eller læst om disse knopskydninger til ETCS/ERTMS. Det er der vel ikke noget galt i?


Nej, det er der ikke noget galt i, men når projekter fødes, starter man ikke med at lave en stor omtale på nettet, så jeg kan ikke henvise dig til en sådan.

Hele balladen opstod, da jeg kommenterede denne udtalelse "Det skal vel på en eller anden måde kobles til trykluftbremsens hovedledning - og det skal vel på en eller anden måde med positiv detektion af at dette er sket. Hvordan det kan gøres i praksis har jeg ingen anelse om og heller ikke hvordan godkendelsesproceduren kunne blive." Jeg må have trådt nogen/nogle over tæerne, men jeg vil sætte pris på, at man fortæller hvad man ved og ikke hvad man ikke ved - ellers kan det ende med at blive et meeeget langt indlæg.


Måske hænger det sammen med din, ofte meget bedrevidende og afvisende måde, at debattere på.

Mvh. Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen