Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog i København (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 9/5 2019, 21:08 (1786 dage siden) @ canadianpacific

Hej alle.
Jeg nyder virkeligt at tage billeder af toge, særligt godstoge. Men det bliver ofte til meget lange dage uden ret mange skud i kassen. Min ynglings spot er Hvidovre st. hvor jeg har fundet ud af de standser ind imellem.
Er der måske nogen der ligger inde med køreplaner med tider, så jeg slipper for at vente så fandens længe hver gang? :-D

Når det gælder godstog fra Sverige er der hjælp at hente fra en af de svenske hjemmesider, der modtager data fra Trafikverket. Jeg plejer at holde øje med, hvilke tog, der har passeret Östervärn station lige syd for Malmö Godsbangård. Tog med ulige numre kører mod Danmark. Det er togene med numrene 40xxx, 41xxx, 42xxx, 44xxx og 63xxx, der er godstog (eller evt. lokomotiv solo). Der går ca. 35 - 40 minutter, inden de når Hvidovre st.

Nogle få af DB's godstog er desuden at finde på deres afgangs- og ankomstsplakater. For eksempel: Afgang fra Malmö Godsbangård i dag og ankomst til Malmö Godsbangård i dag. Bemærk, at de godt kan køre med et andet nummer hos Trafikverket og Banedanmark.

(Tog med numrene 45xxx overføres med færgen Trelleborg - Sassnitz Fährhafen (Mukran) og passerer således ikke Danmark.)

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak