Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

hjælp til min hovedopgave (Generelt)

af Alina87, 11/5 2019, 11:42 (1809 dage siden)
redigeret af Alina87, 11/5 2019, 12:02

Hej mit navn er Anne og jeg er ved af afslutte min uddannelse som service økonom på Erhvervsakademiet Dania i Randers.
I forbindelse med min hovedopgave søger nogle information om evt. pris ved renovering eller nyanskaffelse af en liggevogn fra 1955 (Litra Bcm 50 86 51 – 40400-8). Mit projekt indebærer at finde løsningsforslag til den liggevogn der på nuværende tidspunkt ejes af virksomheden ”Djursland for fuld Damp” i Allingåbro. Den har den fra 1997 blevet benyttet som en overnatningsmulighed.
Problemstillingen er dog at standen af vognen er i kritisk tilstand og det skønnes at hvis der ikke gøres noget, vil den skulle med alt sandsynlighed skråtes inden for de næste to år.
Intentionen på nuværende tidspunkt er at enden skal den renoveres og derigennem forsætte som liggevogn ellers kan de evt ”ombygge” den anden togvogn, de har stående, som er en gammel Scandia personvogn fra 1973 (Litra Bn-x 745), så den kan fungere som sovevogn. Eller købe en helt ”ny" liggevogn/ sovevogn.

Min udfordring er dog midlertidigt at der ikke rigtigt er nogle af dem jeg har snakket med, der kan hjælpe mig, så mit håb er at der er nogle på dette forum der muligvis kan sende mig i den rigtige retning, da jeg begynder at være lidt ii tidspres da min hovedopgave skal være afleveret den 22. maj.
Jeg søger information om hvad det koster og revolvere liggevognen og evt. ombygge den anden, og hvem der ville være oplagt at kontakte for sådan en opgave. Ligeledes prøver jeg at finde ud af hvad prisen på en ”ny” ligge/sovevogn er og hvem man skal kontakte for at skaffe en.

Er der nogen der evt kan hjælpe med et par svar?

På forhånd tak

Mvh Anne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak