Japan går efter 400 km/t (Jernbanen i dag)

af mpp, lørdag 11. maj, 2019, 12:33 (165 dage siden) @ kme

Der er forskel mellem at lave en testkørsel med høj hastighed og så at lave et tog der dag ud og dag ind kan køre med høj hastighed med passagerer. De fleste kræfter vokser som bekendt med kvadrattet af hastigheden, så forskellen mellem hvad toget bliver udsat for ved 400 km/t og 320 km/t er væsentligt. Der var også lavet flere ændringer på banen hvor 575 km/t kørte, inklusive at køreledninger var spændt op med mere kraft end ellers.

Med det sagt mener jeg i øvrigt at både HS2 i UK og California High Speed Rail bliver lavet til 400 km/t. I Frankrig er de seneste TGV-baner lavet til 350 km/t, i Spanien er Barcelona–Madrid lavet til 350 km/t, Kina har vist baner til både 350 og 380 km/t, så der sker noget rundt omkring. Det bliver interessant hvis de "gamle" højhastighedsbaner til 300 km/t på et tidspunkt skal opgraderes til højere hastighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen