Den nye Metro, Nordhavnen i en lidt anden vinkel (Generelt)

af Nordexpress, onsdag 15. maj, 2019, 15:21 (525 dage siden) @ Steff

Tak for billederne. Man skal jo være politiker med store Metro-briller for at kunne forstå, at man graver en tunnel og anlægger én station så vidt jeg kan se.

Ved anlæg af en helt ny bydel kunne man vel sagtens med fordel anvende de samme penge til en langt mere brugervenlig sporvogn/letbane med flere stop, der kunne forbindes til de eksisterende statsbanestationer Nordhavn og Østerport.

At hævde, at den ny 2150 Nordhavn skulle være i klasse med HafenCity i Hamburg, synes jeg er temmelig overdrevet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.



 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen