Dansk bump? (Generelt)

af mpp, torsdag 16. maj, 2019, 14:58 (5 dage siden) @ bengt

Det handler vel om at man skal bruge et andet signalsystem og andet strømsystem i Danmark end i Sverige. Derudover bliver det nævnt at en trafikoperatør skal godkendes i hvert land den kører i og desuden at infrastrukturen i Danmark ikke nødvendigvis har kapacitet til flere tog. Særligt Peberholm–København K–Roskilde/Køge–Ringsted er travl og desuden Tinglev-Padborg.

Jeg tror det er de samme ting der bliver nævnt her: signaler, trafikstyrelsen, kapacitet. Det er også de ting der løbende bliver arbejdet på i Danmark – forskellen er blot at i Sverige tænker de 2021-2022, mens tingene i Danmark kan tage til 2030.

(Jeg har ikke læst artiklen, men det er de bump jeg har hørt om andetsteds)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb
I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen