Dansk bump? (Generelt)

af mpp, torsdag 16. maj, 2019, 14:58 (524 dage siden) @ bengt

Det handler vel om at man skal bruge et andet signalsystem og andet strømsystem i Danmark end i Sverige. Derudover bliver det nævnt at en trafikoperatør skal godkendes i hvert land den kører i og desuden at infrastrukturen i Danmark ikke nødvendigvis har kapacitet til flere tog. Særligt Peberholm–København K–Roskilde/Køge–Ringsted er travl og desuden Tinglev-Padborg.

Jeg tror det er de samme ting der bliver nævnt her: signaler, trafikstyrelsen, kapacitet. Det er også de ting der løbende bliver arbejdet på i Danmark – forskellen er blot at i Sverige tænker de 2021-2022, mens tingene i Danmark kan tage til 2030.

(Jeg har ikke læst artiklen, men det er de bump jeg har hørt om andetsteds)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Svendborg-Nyborg Banen - 1897-1964
Svendborg-Nyborg Banen - 1897-1964
Pris 240,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen