Banedanmark og Vejle station (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, tirsdag 21. maj, 2019, 14:19 (35 dage siden) @ Vollensir

Sagen er simpel nok. Pt bliver alle midler pløjet ned i signalprojektet. Det sulter fornyelsen og vedligeholdelsen. Formentlig er Vejle blot et blandt mange projekter som må holde for. Sidst dette skete for alvor var i 2005 og det endte i en veritabel jernbanekrise som fx flækkede skinner på Vestfyn. Dengang var det økonomimodellen der ikke duede, da man mente at alt blev billigere hvert år. Der skete dog det forudsigelige at jernbanen sådan set var den samme, blot et år ældre for hvert år. Pudsigt nok kostede delene det samme, der var bare for hvert år mere der skulle laves. Lige nu er det snarere dræn til “projektet” og ikke bevillinger som er problemet. Man kan forestille sig resultatkontrakter som kraftigt styrende, men det bliver vel lavet når den systemansvarlige lukker endnu et par skifter på stationen.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen