Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spørge Jørgen (Generelt)

af 1993matias ⌂, KH, 22/5 2019, 14:27 (1800 dage siden) @ hummel_62

Det er sundt at være nysgerrig :-)

Det skyldes mange forskellige ting. Først skal man kunne krydse over fra det ene spor til det andet for at kunne vende tog. Det kan man hverken på Kokkedal eller Vedbæk, men derimod Nivå og Skodsborg.
Dernæst skal man afbryde kørestrømmen for at kunne arbejde med køreledningen. Køreledningen er opdelt i forskellige forsyningsområder, og Rungsted Kyst ligger i det område, der strækker sig fra nord for Klampenborg til syd for Kokkedal.
Man skal også have nok lokoførere og tog til at kunne køre en isoleret drift. Jeg ved ikke, hvor mange togsæt, der er fanget nord for Rungsted Kyst.
Sidst, men ikke mindst, så har disponeringen forskellige planer, som de kan hive op af skuffen og sætte i værk med det samme ved forskellige slags hændelser. Her er det smart, at man på fem sekunder kan sige, hvad man gør, i stedet for at man skal sætte sig ned om et bord og bruge fem minutter på at se, hvor man kan vende togene, hvem, der skal køre hvad, osv... Det giver nogle lidt mindre fleksible løsninger, men til gengæld er de i gang på nul komma fem. (Uagtet at togbusserne er langsomme... )

Jeg håber, det var svar på dine spørgsmål :-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
DSB MH383

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak