Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skiløberen anno 1988 - 1993 oprangering (Generelt)

af laste, Aabenraa, 25/5 2019, 21:30 (1791 dage siden)

Jeg søger viden omkring oprangering/vognsammensætning af "Skiløberen" anno 1988 til 1993.
Her tænker jeg de stammer, hvor der var inkluderet BCM vogne fra DSB med påtrykte snefnug og fyrværkeri.

Jeg er selvfølgelig nysgerrig omkring oprangering/vognsammensætningen i Danmark, men især hvordan "Skiløberen" så ud, når den kørte igennem Tyskland.

Jeg kan forstå, at der i Danmark ofte var en DSB TEN sovevogn (med hvide døre ?) inkluderet i vognstammerne samt en DSB Bd vogn. Kørte begge disse vogne videre igennem Tyskland ?

Hvilke vogne blev tilkoblet i Tyskland ? (Skete det allerede i Puttgarden, eller først senere på ruten ?)

Jeg går udfra, at vognene blev trukket af BR 218 diesellokomotiver fra Puttgarden til Hamburg. Men hvilke tyske el-lokomotiver kunne man se trække de her stammer videre sydpå ? (Br103, Br 110, BR 112, BR 114 m.v. ?)

Hvis nogle skulle ligge inde med billeder, så er jeg M E G E T interesseret i at se dem :-)

På forhånd tak for "indspark" og viden :-)

Mvh
Lasse

--
TogTosse med stort T


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver

Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak