DSB Idekonkurrence - "Din idé til et grønnere DSB" (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, søndag 26. maj, 2019, 09:36 (24 dage siden) @ krabsen


Formentlig vil DSB kunne blive meget grønnere hvis man afskaffede ME og IC4 omgående og kørte med togbusser i stedet. Som så meget andet grønt vil det grønneste være slet ikke at køre nogetsomhelst og standse produktionen helt. Dette ini er vist bare lidt slag i bolledejen og terapi til nogle ansatte i Telegade.


Se det er et rendyrket kassetænkningssynspunkt, men naturligvis passende til afsenderen.
DSB bliver også grønnere hvis man overlader al drift til Arriva, DB eller andre, men det gør verden ikke.

Her kan man tale om et slag i bolledejen.

Forventeligt svar fra en DSB-glad skribent. Pointen er sådan set at DSB blot fyrer sådan en kampagne af for at simulere grøn og miljøbevidst velvilje. Det som skal til er afskaffelse af ME og IC4, men det er udelukket som forslag på forhånd af DSB. Hvis man vil gøre jernbanen til et miljørigtigt alternativ skal der immuniseres og elektrificeres til Århus omgående, men det vil Bdk ikke. Miljøgevinsten ved Bdk's signalprogram er vist også til at overse, men det er heller ikke DSB's ressort.

DSB har undladt at remotorisere ME, har fortsat med IC4 i det uendelige og opfordrer nu til idekomkurrence som højst vil resultere i udskiftning af toiletpapir fra dieselgrumsetgrå til lysegrøn.

Og jo hvis DB eller Arriva overtog driften ville de som det første se sig om efter alternativer til dyre og energiforbrugende tog, da de også koster enorme summer i vedligeholdele, medmindre man blot reparerer når de er brudt ned i driften.

Og endelig: DSB er i den grad "kassetænkning". DSB's dispositioner siden IC4 er kassetænkning på kassetænkning, spin og politisk manipulation i et forsøg på at beholde sin position. Til skade for jernbanen, men selvfølgelig fremmende for den voksende og lukrative togbusindustri der sideløbende er vokset frem. Og jo, for lige at tage den sidste, så har Bdk i ly af DSB's taktiske ageren kunne disponere uden ansvar med spændende udviklingsprojekter og nedlukning af hovedstrækninger i ganske mange tilfælde. Det er altså her miljønældens rod er mht jernbane - ikke et eller andet fjollet pr-stunt opfundet i Telegade, Mr krabsen.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB C714

Jernbanebøger

Langelandsbanen
Langelandsbanen
Pris 350,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen