CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen (Generelt)
På et forum hvor det negative ofte bliver fremhævet, synes jeg da også vi skal udtrykke vores glæde når noget går godt i jernbaneverdenen, og håbe på, at CBTC projektet fortsætter sådan.
.
Man kan anskue det fra forskellige vinkler.
Er det en succes blot fordi man har fået endnu en strækning under det nye system samtidig med at signalprojektet under ét suger alle vedligehldelses- og fornyelsesmidler til sig og ripper fornyelse og vedligeholdelse af øvrige anlægselementer?
Er det en succes i forhold oprindeligt budget, tidsplan og kravspec?
Og endelig er det en succes at man hårdnakket på forhånd påstår at pålideligheden er højere end med det gamle system? For slet ikke at tale om muligheden for tættere togfølge når der jo ikke er flere S-togsæt af den grund?
Det svarer let til at en eksaminand har brugt 6 år på at tage en studentereksamen med 7 i snit og at dette skulle være en særlig præstation.
Ønsker ellers gerne at være positiv, men det er bare ikke særlig imponerende i forhold til hvad lover da projektet blev igangsat. Jo i 2030 fungerer jernbanen perfekt..........
--
- busser når det er billigst