Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CBTC Jægersborg / Klampenborg - Ryparken / Svanemøllen (Generelt)

af steenth, 29/5 2019, 19:28 (1765 dage siden) @ Togbus

Der er planlagt en fornyelse af S-tog, så man få flere togsæt. Og pålideligheden er blevet bedre..... både efter de tal jeg har set og jeg oplever.

.....pålideligheden på S-banen skal jo nok måles i forhold til 1990'erne, for i 2006 opgav men helt at forbedre det eksisterende signalsystem. Og jeg tror også at du skal inkludere alle aflysningerne, for mig bekendt indgår planlagte aflysninger, inkl buserstatninger ikke med en faktor i pålideligheden. Spørg de rejsende som er tilbage på Nordbanen om de er tilfredse, inkl det ekstra stop i Jægersborg som har været tilstanden i ganske mange år nu. Er S-togene hurtigere om at komme fra Hilerød til Nørreport i forhold til i 1968?

Jeg vil nøjes med den officielle definition, selvom planlagte ændringer ikke er med. At der ulemper med et ekstra stop på Jægersborg og togbusser i flere periode er desværre ikke specielt godt, men det er ikke bliver ikke målt.

Og den sammenligning af køretid, som jeg har foretaget, at Hillerød-København H er tiden pt. nede på det niveau, som var før CBTC blev indført. Og hvis tider tager længere tilbage, hvor linje E ikke stoppede imellem Holte og Østerport, så er det stadig bedre nu end den gang, hvor der var færre stop, hvis vi sammenligner med linje A i dagtimerne.

Nye S-tog: der skal nok først findes finansiering og hvis den kommer ender det nok som sidst hvor man tilsidst mener at kunne klare meget mere med meget færre togsæt.

Nu skrev jeg, at der er plan om indkøbe nye togsæt. Den har politisk opbakning. DSB kan finansiere det ved lån, som kun en formel politisk godkendelse. Og der mangler 8 togsæt af 3. generation, som efter den plan, man anskaffet materiel efter, forsat skulle have kørt. Og man har også undervurderet hvor meget trafik, der kom på Ringbanen.

Undskyld, det er altså jernbane uden retning, for det er altså flere årtier siden derout'en begyndte for alvor og sammenligninger indenfor det sidste årti giver ingen mening.

Til alt held ser det ud til at der kommer flere motorveje i Hovedstadsområdet som kan udnyttes af pendlerne indtil jernbanen i 2030 ifølge eksperterne er toptunet.

Nu er mest sandsynlig at S-tog er kommet over på det nye signalsystem i 2022. Det er før nogen af de planlagte motorveje overhovedet bliver færdige.... anlæg af Frederikssundsmotorvejen, som længst fremme, starter tidligst i 2021...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak