Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fredag åbner Danmarks første nye fjernbanestrækning i årtier (Generelt)

af steenth, 31/5 2019, 00:27 (1791 dage siden) @ Rail

Skandalen er jo ikke ved projektet for den nye bane - bortset fra udfletningen i Ringsted - men ved et andet projekt, der ikke har evnet at levere tog med ETCS indbygget.


Enig. Forsinkelsen fra december 2018 til maj 2019 er kun fordi der skal indkøbes og installeres andre signaler. Banen kunne have åbnet den 1. december med ETCS (hvis man havde gjort Ringsted og Vigerslev stationer færdig til tiden)


Banen kunne også have åbnet i december 2018 med fuldt funktionsdygtigt sikringsanlæg i Køge Nord og traditionelt signalsystem på hele strækningen hvis man i Banedanmark havde reageret i tide. Men det ville man ikke, selvom alle advarselslamper var tændt for flere år siden hvor man kunne have nået at gøre noget!

De havde fokus på at få ETCS klar til tiden på strækningen og de var tæt at have nået det. Men af en eller anden grund var der ikke fokus på materiel før det var for sent. Traditionelt signalsystem - tjaa - det bliver kun kun linjeblok imellem Ringsted og Vigerslev. Et sikringsanlæg med alm. signaler på Køge Nord ligner er på vej til at blive droppet - det er ret dyrt for få år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak