Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Selve indvielses arrangementet (Generelt)

af Frank Poulsen, 1/6 2019, 07:01 (1790 dage siden) @ Schienenwolf


For det første forstår jeg ikke hvorfor S-banen ikke begyndte at standse der kl. 12? efter kronprinsen havde talt. Hvorfor er det først fra i morgen man gør det? I stedet kørte der shuttle busser fra Køge Nord til Ølby og Køge... Hvor plat er det i stedet for at lade de S-toge standse 12 timer før... Det fatter jeg virkelig INTET af!


Det forstår jeg godt, at du ikke gør. Banen åbner først for ordinær trafik i morgen. Hvis den skulle have være åbnet for ordinær køreplanmæssig trafik i dag, som du åbenbart mener, så skulle der have kørt tog i plandrift siden i driftsdøgnets start i morges, og indvielsesfestlighederne skulle så have været holdt i går. Det er overalt meldt ud, at banen og dermed Køge Nord station først åbner for planmæssig trafik i morgen, så det burde være til at fatte, men åbenbart ikke for alle. Dit synspunkt om, banens åbning burde være tidligerelagt med en dag eller at indvielsen først skulle foretages i morgen af hensyn til din manglende fatteevne, er fuldstændig gak-gak.

Jeg har på ingen måde sagt at indvielsesfestlighederne skulle være dagen før, for så var det jo bare dagen før problemet er? Du forstår tydeligvis ikke hvad det er jeg skriver. Jeg undrer mig over at når den officielle åbning med taler osv ca. kl. 12 er afsluttet og offentligheden kunne tage de gratis tog til og fra i løbet af eftermiddagen, og der var p-vagter når man kom i bil osv og folk holdt på landevejen op til osv. Og så er der indsat shuttlebusser til Ølby og Køge station... Hvorfor i alverden kunne S-tog ikke begynde at standse der lidt over 12 eller 13, fremfor man indsætter shuttlebusser til Ølby og Køge? Hvorfor skal det være i forbindelse med driftsdøgn? Nej det kan jeg virkelig ikke se nogen logik i. Men din måde at svare på gør at jeg ikke tror du kan forklare mig logikken i det.

Derudover ikke så meget selve indvielsen. Men dækningen af den. Jeg er utrolig skuffet over at hverken DR eller TV2 havde ekstra udsendelser osv. Det har de haft ved metro åbning, Storebælt og Øresund.


Mener du, at omfanget af festlighederne omkring Ringstedbanen, en omfartsbane med blot en enkelt station, matcher omfanget af festlighederne omkring så markante anlægsarbejdet som metroen, Storebælt og Øresund, siden du synes, at det berettiger til ekstraudsendelser?

Ja det mener jeg. Men der er vi så ikke enige, og det er så fair nok :)

Tænkte at så måtte news sende en masse, næh nogle få klip, og da reporteren fik et spørgsmål fra studiet om hvornår man som alm passager kunne taget toget kunne han ikke svare, ikke noget med at nævne der var flere gratis tog samme dag eller at det er fra i morgen tidlig alm. drift (om end få tog) osv. Virkelig ringe mediedækning. Ja da de testede Metro cityringen sendte TV2 News længere indslag end de gjorde fra denne officielle åbning. Det overrasker mig faktisk en hel del. Men valget har nok gjort sit indtog til at det er mindre. Men man kan jo undre at ikke netop valget gør at nogle partier har brugt dette som en løftestang til at gøre opmærksom på hvad de vil med den kollektive trafik og infrastruktur. Den har faktisk ingen debat haft i mediebilledet som sådan op til valget!


Der kan jo fx være, at de pågældende partier ikke selv mener, at der er nogen grund til at bruge banen som "løftestang". Hvis du er så klog på, hvad partierne skal, hvorfor er du så ikke i et af partierne og deltager i partiarbejdet? Det vil de sikkert blive glade for al den stund, at der generelt er masser af besserwissere, som fra sidelinjen uden at være partimedlem forsøger at profilere sig på at give dem gode råd til, hvad de som parti skal gøre og ikke gøre.

Og jeg ved ikke om jeg er så klog på hvad partierne skal, og jeg skriver intet om at jeg siger de SKAL dit og dut og da. Jeg skrev bare jeg undrede mig over det og generelt at infrastruktur debatten slet ikke har fanget an i valgkampen også? Men det er måske også forbudt i dine øjne at undre sig over ting.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak