Søndag ved Køge Nord (8 fotos) (Jernbanen i dag)
Lad nu være med at ødelægge gode konspirationsdebatter med fakta.
Det er FP som ikke forstår en dyt eller ikke læser. De tre sammenkoblede eltogsæt kørte formentlig ikke mere end 120 km/t og spørgsmålet gik på hastigheder over 160 km/t (fx 180 km/t).
Det er ikke en konspirationsteori, men et simpelt spørgsmål som eventuelt kunne oplyse om højhastighedsbanens anvendelsesmuligheder ved højere hastigheder.
Det eneste jeg er klar over er at da man udskiftede S-banens køreledningsanlæg gjorde man afstanden mindre, hvilket er det modsatte af hvad man har gjort med Esbjerg-elprojektet og på denne nye bane. På Køgebugtbanen var der især problemer med for stor afstand indtil man udskiftede køreledningsanlægget. Kan ikke huske om det alene var i forbindelse med indsættelse af de nuværende S-tog.
--
- busser når det er billigst