Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Søndag ved Køge Nord (8 fotos) (Jernbanen i dag)

af Togbus, Foldingbro, 3/6 2019, 14:25 (1787 dage siden) @ Mads Svendsen

Lad nu være med at ødelægge gode konspirationsdebatter med fakta. :-P

Det er FP som ikke forstår en dyt eller ikke læser. De tre sammenkoblede eltogsæt kørte formentlig ikke mere end 120 km/t og spørgsmålet gik på hastigheder over 160 km/t (fx 180 km/t).

Det er ikke en konspirationsteori, men et simpelt spørgsmål som eventuelt kunne oplyse om højhastighedsbanens anvendelsesmuligheder ved højere hastigheder.

Det eneste jeg er klar over er at da man udskiftede S-banens køreledningsanlæg gjorde man afstanden mindre, hvilket er det modsatte af hvad man har gjort med Esbjerg-elprojektet og på denne nye bane. På Køgebugtbanen var der især problemer med for stor afstand indtil man udskiftede køreledningsanlægget. Kan ikke huske om det alene var i forbindelse med indsættelse af de nuværende S-tog.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2017

På Sporet af 2017. Pris 230 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak