Avatar

Glimt fra Letbanen uge 23 (12 fotos) (Jernbanen i dag)

af Ove Nygaard @, søndag 09. juni, 2019, 17:02 (8 dage siden) @ Hads-Ning Herreders Jernbane

Og her har jeg altid troet at vigesporet i Beder nedlagdes, fordi man ikke havde brug for det qua vigesporene i Malling og Mårslet. Mange tak for forklaringen. Var det også samme økonomiske grunde, der nedlagde vogesporet og trinbrættet i Slet? Det blev nedlagt omkring samme tid, så vidt jeg husker.

Krydsningssporet på Sletvej blev nedlagt, fordi der ikke var plads i det nye fjernstyringsanlæg til et krydsningsspor så tæt på Tranbjerg, når der skulle tages hensyn til sikkerhedsafstande m. m. Det var en kort periode overvejet at etablere en meget lang krydsningsstation Tranbjerg/Sletvej, men det ville have kostet "en bondegård", som der slet (!) ikke var budget til! Men endnu en gang mindes om, at der i gennemsnit kun er ca 5 km mellem krydsningsmulighederne på strækningen Odder - Aarhus H, hvilket er betydeligt tættere end på Grenå-strækningen, hvor der på "den yderste del" stadigvæk mangler at genetablere krydsningssporet i Trustrup, som er forudsætningen for den planlagte halvtimesdrift.


Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen