Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vogn 13 (Generelt)

af Peter Christensen, 10/6 2019, 06:27 (1753 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Den oprindelige oprangering A11-Bk12 var vist nok udtænkt for at staklerne på første klasse ikke skulle have langt til kioskvognen. Et hensyn der i dag har overlevet sig selv.

Som jeg husker det (fra midten af 80'rne og frem), da var vogn 13 i IC-tog altid en Bk.
Det var også relativt populært at drikke øller der, så måske var det nødvendigt med lidt afstand til de sarte typer på 1.klasse?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Vogn 13 - mikedk2100, 7/6 2019, 15:09 [*]
    • Vogn 13 - Coenen-Bache, 7/6 2019, 15:18
      • Vogn 13 - gaest, 9/6 2019, 21:41
      • Vogn 13 - Thomas Boberg Nielsen, 9/6 2019, 23:28
        • Vogn 13 - Peter Christensen, 10/6 2019, 06:27
        • Vogn 13 - Lasse Toylsbjerg-Petersen, 12/6 2019, 12:40
      • Vogn 13 - Michael Deichmann, 12/6 2019, 10:00
    • Vogn 13 - krabsen, 7/6 2019, 15:59
      • L 210 - AndreasM, 7/6 2019, 19:49
        • SK911 > SK909 - Henrik Hansen, 7/6 2019, 20:01
        • L 210 - krabsen, 10/6 2019, 09:42
          • L 210 - kris545545, 11/6 2019, 11:02
            • L 210 - Bruger4711, 13/6 2019, 14:21
      • Vogn 13 - Keld H. Mikkelsen, 9/6 2019, 20:28
    • Vogn 13 - metrohenrik, 11/6 2019, 11:27

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak