Avatar

Vogn 13 (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, tirsdag 11. juni, 2019, 11:27 (130 dage siden) @ mikedk2100

Er der nogen, der kender grunden til, at DSB har en vogn 13? Og måske plads nr. 13?

Mange flyselskaber har jo hverken en række eller et sæde med nr. 13 på grund af overtro (måske mest hos kunderne).

Mvh
Michael

Som mangeårig samarbejder med italienere, vil jeg da bare sige at 13 er et lykketal i støvlelandet.
Så kan man jo lægge i det, hvad man vil....

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Vogn 13 - mikedk2100, 07/06 2019, 15:09 [*]
    • Vogn 13 - Coenen-Bache, 07/06 2019, 15:18
      • Vogn 13 - gaest, 09/06 2019, 21:41
      • Vogn 13 - Thomas Boberg Nielsen, 09/06 2019, 23:28
        • Vogn 13 - Peter Christensen, 10/06 2019, 06:27
        • Vogn 13 - Lasse Toylsbjerg-Petersen, 12/06 2019, 12:40
      • Vogn 13 - Michael Deichmann, 12/06 2019, 10:00
    • Vogn 13 - krabsen, 07/06 2019, 15:59
      • L 210 - AndreasM, 07/06 2019, 19:49
        • SK911 > SK909 - Henrik Hansen, 07/06 2019, 20:01
        • L 210 - krabsen, 10/06 2019, 09:42
          • L 210 - kris545545, 11/06 2019, 11:02
            • L 210 - Christian2010, 13/06 2019, 14:21
      • Vogn 13 - Keld H. Mikkelsen, 09/06 2019, 20:28
    • Vogn 13 - metrohenrik, 11/06 2019, 11:27

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen