Randers-Aalborg: Mosskov trinbræt (Trafikpolitik)

af kme, tirsdag 11. juni, 2019, 18:48 (127 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

På trods af at jeg bor meeeget langt væk og faktisk ikke aner hvor Mosskov ligger, så synes jeg det er en rigtig god ide.

Der er alt for meget fokus på IC og lyntog og for lidt på bumletog. Bumletog er rygraden i togdrift (ikke alle bor i de fem-syv største byer), hvor de føder IC og lyntog.

Hvis man vil give en hånd til udkantsdanmark og sikre at børn, gamle og folk uden bil også kan eksistere, så er der brug for bumletog og trinbrædder med behovsstop og så handler det ikke om at toget kommer lidt for sent, men om det kommer overhovedet.

En sjov lille observation: Jeg bor i Fredensborg på Lille Nord linjen, der også bruger LINT 41. Her er det sidste tog mod Helsingør fredag nat proppet med festglade teenagere. Det er ca, kl. 00:30. Hvordan de kommer hjem igen står hen i det uvisse, men de fester vel igennem til første morgentog?

Uanset hvad, en lille flække som Fredensborg har stor glæde af LINT og trinbrættet ude ved Skattecentret i udkanten af byen er populært.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog
Oplev Europa med tog
Pris 200,- kr.
 Læs mere 
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen