Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Randers-Aalborg: Mosskov trinbræt (Trafikpolitik)

af kme, 11/6 2019, 18:48 (1778 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

På trods af at jeg bor meeeget langt væk og faktisk ikke aner hvor Mosskov ligger, så synes jeg det er en rigtig god ide.

Der er alt for meget fokus på IC og lyntog og for lidt på bumletog. Bumletog er rygraden i togdrift (ikke alle bor i de fem-syv største byer), hvor de føder IC og lyntog.

Hvis man vil give en hånd til udkantsdanmark og sikre at børn, gamle og folk uden bil også kan eksistere, så er der brug for bumletog og trinbrædder med behovsstop og så handler det ikke om at toget kommer lidt for sent, men om det kommer overhovedet.

En sjov lille observation: Jeg bor i Fredensborg på Lille Nord linjen, der også bruger LINT 41. Her er det sidste tog mod Helsingør fredag nat proppet med festglade teenagere. Det er ca, kl. 00:30. Hvordan de kommer hjem igen står hen i det uvisse, men de fester vel igennem til første morgentog?

Uanset hvad, en lille flække som Fredensborg har stor glæde af LINT og trinbrættet ude ved Skattecentret i udkanten af byen er populært.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak