“Digitales Stellwerk” (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, onsdag 12. juni, 2019, 22:38 (126 dage siden) @ steenth

Det korte svar er, at det er samme løsning, der indgår i Signalprogrammet.


Meget enige.

Det ekstra, som tyskerne laver af nyt, er standarder for interfaces. Hvilken kan gøre det lettere at udskifte sikringsanlæg på et senere tidspunkt til en anden leverandør, da man nødvendigvis ikke behøver at udskifte alt udstyr i marken. Ellers er nogle af de teknologier, som tyskerne nævner, noget nogle leverandørerne allerede er gået igang med.

Det har nu været normalt i mange år. Både Alstoms og Thales danske løsninger fungerer med del-elementer fra andre leverandører i andre lande - blandt andet med Bombardier udstyr i Spanien og i Polen.
Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen