Alternativ til stationsikringsanlæg ved Køge N.? (Generelt)

af ThomasLarsen, fredag 14. juni, 2019, 13:02 (5 dage siden)

I en anden tråd blev det nævnt at Banedanmark måske ville droppe stationsikringsanlægget ved Køge N.

Men hvad er alternativerne så frem til 2024, når man "tænder" for ertms signalet, og endelig kan bruge sporene ind til Køge.

Vil man bare nøjes med at køre de fine nye ellokomotiver, mellem Køge(den gamle station) og Næstved i 3 år.
Eller findes der andre løsninger.

Jeg har i længere tid tænkt på en løsning, som måske ville være et acceptabelt alternativ til et stationsikringsanlæg.
Men jeg ved ikke hvor meget, eller hvor lidt det kræves, for at få det til at virke.

Hvis man nu brugte spor 3 ved Køge N til at vende tog fra Næstved, ville man kunne koble Lille syd på den nye bane med bare et skift.
Jeg tænker at et tog sagtens kan klare turen Køge-Køge N-Køge på under 30 min.

Så ville man kunne køre en linje mellem Næstved og Køge N med ellok, der så forsætter til Kbh fra 2024.

Men er det overhovedet muligt.
Altså hvis man låser sporskiftet i den nordlige ende af spor 3, ind til den nye bane, og samtidig tænder for ertms signalet på det ene spor.
Er det så teknisk muligt at bruge spor 3 som endepunkt på Lille syd.?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen