Alternativ til stationsikringsanlæg ved Køge N.? (Generelt)
Afgreningen fra Lille Syd til Køge Nord er også aflåst og afhængig af et stationssikringsanlæg.
Det sidste jeg har kunnet finde er status fra marts hvor følgende nævnes:
"Som bekendt er Banedanmark ved at undersøge muligheden for at etablere et Ebilock anlæg i Køge Nord, der vil kunne tages i brug medio 2021
Analysen viser, at det vil være en uforholdsmæssig dyr løsning, hvorfor andre løsninger undersøges."
Det bedste bud er nok at få accelereret ombordudrustningen af IC3 så man kan tænde for ETCS hurtigere. Man kan jo planlægge sådan at IR4 altid er bagerst.
Alternativt bliver man nok nød til at køre med IC3 efter ETCS er tændt på Næstved-Køge og indtil elektrificeringen Næstved-Ringsted er afsluttet. Det vil være meget vanskeligt at få en Vectron på værksted hvis den hverken kan køre over Køge Nord eller over Ringsted.
--
Mvh Anders