Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Tetlam, lørdag 15. juni, 2019, 15:39 (173 dage siden) @ Frank Poulsen

Til din første pointe. Du skal jo tænke på, hvis både regionaltoget til Roskilde og Helsingør bliver til s-togsbaner, er det efterhånden kun folk længere væk fra som skal skifte for at komme til Østerport og Nørreport. For folk i pendlerområdet vil det jo derfor ikke været et problem da de vil være betjent af s-tog. Ser egentlig ikke det store problem i at folk der kommer uden for Hovedstadsområdet skal skifte tog ved hovedbanen.

Til din anden pointe. Det er korrekt at det bare vil være en forlængelse af C-linjen. Situationen er bare, at der er et problem allerede nu med røret. Den stramme tidsplan betyder forsinkelser og giver en upålidelig køreplan, og det hindrer s-togssystemet i at øge frekvensen af afgange. Hvis S-togslinjerne blev fordelt mellem de to perroner på Nørreport, vil det give "luft" i planen til at forbedre disse problemer. Jeg foreslår det jo også fordi at man regner med at større pålidelighed og højere frekvens på s-togene vil føre til højere brug af s-tog i Storkøbenhavn, hvor mange ellers foretrækker at køre i bil, og klager over belejligheden i at tage s-tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1420
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Magle Mølle Papirfabrik, Næstved
Historien om både gamle og nye Magle Mølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen