Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Tetlam, lørdag 15. juni, 2019, 15:39 (96 dage siden) @ Frank Poulsen

Til din første pointe. Du skal jo tænke på, hvis både regionaltoget til Roskilde og Helsingør bliver til s-togsbaner, er det efterhånden kun folk længere væk fra som skal skifte for at komme til Østerport og Nørreport. For folk i pendlerområdet vil det jo derfor ikke været et problem da de vil være betjent af s-tog. Ser egentlig ikke det store problem i at folk der kommer uden for Hovedstadsområdet skal skifte tog ved hovedbanen.

Til din anden pointe. Det er korrekt at det bare vil være en forlængelse af C-linjen. Situationen er bare, at der er et problem allerede nu med røret. Den stramme tidsplan betyder forsinkelser og giver en upålidelig køreplan, og det hindrer s-togssystemet i at øge frekvensen af afgange. Hvis S-togslinjerne blev fordelt mellem de to perroner på Nørreport, vil det give "luft" i planen til at forbedre disse problemer. Jeg foreslår det jo også fordi at man regner med at større pålidelighed og højere frekvens på s-togene vil føre til højere brug af s-tog i Storkøbenhavn, hvor mange ellers foretrækker at køre i bil, og klager over belejligheden i at tage s-tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen