Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SPIES REJSER. Nu med tog. (Generelt)

af Peer Pedersen, 15/6 2019, 15:55 (1749 dage siden) @ Torben Sørensen

Dette har jeg sendt til DSB.
Jeg og familien har rejst med tog igennem Europa, både syd, øst og nord på igennem over 50 år og jeg gør det stadig.

Door 2 door rejser
Billetpriserne på jernbanebilletter fra Danmark og ud i Europa er ikke det billigste alternativ hvis du skal ud at rejse, et samarbejde imellem de statsejede selskaber, DSB og DB (Arriva) og øvrige statsejede selskaber i Europa, samt de regionale og kommunale selskaber( Privatbanerne) samt taxi selskaberne i Danmark og Udlandet ville kunne gøre det mere attraktivt at tage toget.

En jernbane billet til den samlede rejse samt det at blive hentet ved gadedøren og have sikkerhed for at kunne komme helt til hotellet i den valgte by vil helt sikkert være et valg mange vil benytte. Samarbejdet ville også kunne udvide sig til at både rejse og ophold er med i den samlede pris.

Desværre har de lokale jernbaneselskaber og lande ikke været i stand til at videreføre nattogene, da de i stor udstrækning overgik til selvkørende togsæt i stedet for vogne trukket af et lokomotiv, vi savner gennemkørende vogne, sovevogne, liggevogne og siddevogne samt måske en buffet vogn hvorfra der kan serveres forskellige lette måltider fra morgen til aften.

En rejse med tog er ikke kun en transport den kan også være en oplevelse og en aktiv ferie dag, de mange landskaber, slotte, broer og byer togene kommer forbi og igennem, fortjener en omtale der fortæller om netop deres særheder, dette kunne beskrives i et hæfte der opfordre til og gør det interessant at se ud af vognens vinduer og nyde den flotte udsigt fra toget.

Jernbaneselskaberne har i dag mulighed for at ride på klimabølgen ved at fortælle om de klimavenlige elektriske lokomotiver og togsæt. Det er rart at kunne planlægge en rejse med bevidstheden om at også jeg og familien har klimaet med i tankerne fra feriens start eller forretningsrejsen.

Langt det meste af Europa kan nås med tog inden for 24 timer, eller kan deles med ophold i diverse storbyer, således at rejsen i sig selv kan blive et af højdepunkterne i en tiltrængt ferie, eller en vellykket forretningsrejse.

Peer Pedersen

Baggersvej 43

3300 Frederiksværk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak