Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af mpp, lørdag 15. juni, 2019, 18:37 (129 dage siden) @ KKLD

Det er altid interessant med de her forslag og der er en del ting der er ændret siden de blev lavet. Jeg har svært ved at se hvordan Hellerup er et meget bedre sted at vende regionaltog end Østerport. Og så har man jo siden besluttet at Øresundstogene skal vende på Østerport og Helsingør- og Nivåtogene skal fortsætte til det øvrige sjællandske regionaltogsnet.

Sagen er vel, at der altid er en næste naturlig udvidelse. Med s-tog til Høje Taastrup er det nærliggende at spørge hvorfor Trekroner, Hedehusene og Roskilde ikke også har s-tog og måske undersøge en station til i Roskilde Vest. Med s-tog til Klampenborg er det nærliggende at spørge hvorfor det ikke kan køre videre til Nivå. Osv. Og når man har undersøgt det viser det sig at svaret er, at kun Køge Bugt banen er en oprindeligt bygget til S-tog, mens resten er omformet fra tidligere baner. Man ville gerne have direkte togbetjening til Frederikssund, og måtte derfor opgradere banen til s-tog da der ellers skulle skiftes på Ballerup. Man fortsatte s-toget fra Holte til Hillerød af samme grund. Der skal laves s-tog hele vejen til Helsingør for at det giver mening (og ikke bare Nivå) så det lander der. Roskilde er fint dækket ind med direkte tog, så der er altid en grund til at skyde det til senere. Osv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
ContecRail
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen