Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af William Skov ⌂ @, lørdag 15. juni, 2019, 23:53 (395 dage siden) @ tgpsen

Jeg ville foreslå det modsatte: ombygning af S-banen til 25 kV. Det ville give tilsvarende fleksibel anvendelse af Røret.

Det er ikke nogen dårlig ide. Men så skal 5 gen. S-tog leveres som to-stømstog, for at gennemføre det med mindst mulig driftsforstyrrelse.
Og nej. Det ville ikke afhjælpe ved røret. På fjern kommer der en dag ERTMS og på nær CBTC.

--
William S.
[image][image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Falsterbanen
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen