Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af tgpsen, søndag 16. juni, 2019, 00:19 (254 dage siden) @ William Skov

Jeg ville foreslå det modsatte: ombygning af S-banen til 25 kV. Det ville give tilsvarende fleksibel anvendelse af Røret.


Det er ikke nogen dårlig ide. Men så skal 5 gen. S-tog leveres som to-stømstog, for at gennemføre det med mindst mulig driftsforstyrrelse.
Og nej. Det ville ikke afhjælpe ved røret. På fjern kommer der en dag ERTMS og på nær CBTC.

Hvor meget adskiller hvad ERTMS level 3 kan sig fra hvad CBTC kan?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
 Læs artiklen 
Indsend billeder
3 flyttefirma tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen