Avatar

Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Slagelse, søndag 16. juni, 2019, 06:57 (183 dage siden) @ Banemanden

Desuden synes jeg ikke komforten i litra ET er noget værd at skrive hjem om.
Har prøvet en tur til Göteborg i dem og du når ikke meget længere end Lund før kroppen er træt af de sæder.
For slet ikke at tale om, at de ligger rædsomt i sporene og man derfor mærker alle bevægelserne mange gange mere end i fx et IR4.



Jeg er helt enig. Jeg har også rejst på længere strækninger med ET, med dobbeltdækkervogne og med MQ.
Af de tre regionaltogsprodukter vil jeg da klart foretrække 45 minutter i en SA fremfor i ET, MQ eller B-Bk-ABs.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 rengøring tilbud
Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen