Avatar

Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Køge, søndag 16. juni, 2019, 06:57 (497 dage siden) @ Banemanden

Desuden synes jeg ikke komforten i litra ET er noget værd at skrive hjem om.
Har prøvet en tur til Göteborg i dem og du når ikke meget længere end Lund før kroppen er træt af de sæder.
For slet ikke at tale om, at de ligger rædsomt i sporene og man derfor mærker alle bevægelserne mange gange mere end i fx et IR4.



Jeg er helt enig. Jeg har også rejst på længere strækninger med ET, med dobbeltdækkervogne og med MQ.
Af de tre regionaltogsprodukter vil jeg da klart foretrække 45 minutter i en SA fremfor i ET, MQ eller B-Bk-ABs.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen