Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af mpp, søndag 16. juni, 2019, 10:47 (95 dage siden) @ KKLD

Jeg tror du har fuldstændigt ret i det sidste. Laver man S-tog til Helsingør kan man lige så godt fortsætte regionaltogene til Hellerup og det vil da give et lille løft for passagerer nordfra, der kan skifte der.

Ift kapaciteten kan der kører 17 tog i timen gennem røret ved fjernbanen med det nye signalsystem – her vil op til 8 i timen kører Østerport–Sverige og 9 i timen vil komme fra Helsingør (eller, gør det i dag). De 9 i timen skal så fordeles ud på Sjælland – 2 til Næstved over Køge Nord, 2 til Holbæk, 1? til Kalundborg/Nykøbing S, 1-2 til Ringsted og så nogle til Nykøbing Falster eller noget i den stil mener jeg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hørve - Værslev Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen