Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af steenth, søndag 16. juni, 2019, 15:34 (99 dage siden) @ Hansen

Forveksler du måske Level 3 med Baseline 3? ERTMS har begreber som levels, versioner, og baselines, som let kan forveksles, men i level 3 er der flydende blok som i CBTC, men level 3 er vist stadig en del ude i fremtiden, så vidt jeg husker. Danmark bruger level 2.

Klar nej! Baseline er en samling af versioner, som man kan håndtere tværs af versioner. Jeg oversætter level til niveau.

Niveau 3 er på vej, men det bliver ikke med fyldende blok i første omgang, men med virtuel blokke. Der er en teststrækning i Tyskland, hvor man tester det, som tidligere er diskuteret her i forummet. Det bygger på specifikationerne, som kaldes "Hybrid ERTMS/ETCS Level 3". Og testen medfører nogle prøver det i praksis i drift.

Selvom man på et senere tidspunkt kan bruge fyldende blok med niveau 3, så bliver det lang fra hvad man kan med CBTC. Derudover skal også have tilført ATO til ETCS for at komme op på det CBTC kan, men det er også på vej og det er i drift flere steder bl.a. i London efter forslag til specifikationer og bliver med stor sandsynlighed tilføjet til Baseline 3 ved den næste større revidering af specifikationerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen