Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af mpp, søndag 16. juni, 2019, 15:43 (497 dage siden) @ tgpsen

Altså, det er det der er diskussionen – hvordan kan rørets kapacitet udnyttes bedst, givet at man kan skifte brugen af skinnerne.

Den største udfordring jeg ser er pladsen på Nørreport. Der er nogle der bare skal med det næste tog (destination mellem Dybbølsbro og Svanemøllen) og så skal de fleste ellers vente maksimalt 10 minutter. Man klarer det selvfølgeligt på regionalperronen, så det kan godt være der ikke er så mange mennesker der flyttes over, men det vil da betyde noget for fordelingen af passagerer mellem sporene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Rystevogne
Rystevogne
Pris 170,- kr.
 Læs mere 
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E
I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen