Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af tgpsen, søndag 16. juni, 2019, 15:49 (384 dage siden) @ mpp

Altså, det er det der er diskussionen – hvordan kan rørets kapacitet udnyttes bedst, givet at man kan skifte brugen af skinnerne.

Givet at de fire spor er ens udstyret. De er forskelligt udstyret idag, 2 + 2, og det er det der er problemet. Altså findes der kun to løsninger: enten fire spor 1650V= og CBTC eller 25kV~ og ERTMS.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen