Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af KKLD, søndag 16. juni, 2019, 15:50 (173 dage siden) @ mpp

Altså, det er det der er diskussionen – hvordan kan rørets kapacitet udnyttes bedst, givet at man kan skifte brugen af skinnerne.

Den største udfordring jeg ser er pladsen på Nørreport. Der er nogle der bare skal med det næste tog (destination mellem Dybbølsbro og Svanemøllen) og så skal de fleste ellers vente maksimalt 10 minutter. Man klarer det selvfølgeligt på regionalperronen, så det kan godt være der ikke er så mange mennesker der flyttes over, men det vil da betyde noget for fordelingen af passagerer mellem sporene.

Med det nye signalsystem var der kigget på 5-minuttersdrift på alle linjerne. Dette ville helt klart hjælpe på der da folk maks ville vente cirka 4 minutter og 30 sekunder hvis de lige har misset toget.

Det vil give 36 tog i timen, i stedet for 30 som der er maks nu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen