Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af KKLD, søndag 16. juni, 2019, 15:54 (120 dage siden) @ tgpsen

Ja, det er det der er det centrale. Stationerne Ordrup, Charlottenlund, Svanemøllen, Nordhavn og Vesterport vil pludseligt blive bundet sammen med Kystbanen. Kystbanen mister alligevel forbindelsen til lufthavnen (men opnår så forbindelse til det øvrige sjællandske regionaltogsnet) med de nuværende planer. Man skal dog nok ikke lægge for meget i hvilke stationer der opnår bedre/dårligere direkte forbindelser, da de fleste alligevel skal skifte hvis de ikke skal til en af de centrale stationer i København.


Hvis det er formålet, hvorfor så ikke ombygge S-togsstrækningen Hellerup - Klampenborg til fjernbanestrækning i stedet?

Altså så Ordrup og Charlottenlund bliver omdannet fra S-tog til Kystbanen?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Nordfynske Jernbane
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen