Hvad med lokalbanen? (Trafikpolitik)

af Rail, søndag 16. juni, 2019, 19:36 (172 dage siden) @ M. Qvist

Når folk taler om S-Tog til Helsingør, så glemmer de ofte at der faktisk er en anden gruppe pendlere der benytter Kystbanen - eller rettere en lille del af den.
Her taler jeg naturligvis om pendlerne på Lille Nord. Højere perroner og større frekvens ville jo ikke give plads til Lokalbanens tog.
Den eneste løsning for dem ville være at vende i Snekkersten, hvor folk så skulle op og ned af trapper og skifte til et S-Tog. Dette ville hurtigt komme til at øge rejsetiden mellem Helsingør og Hillerød...
Eller man vil måske også have at Lille Nord skal ombygges til S-Bane? ;)

I Snekkersten holder de ikke i samme spor, og i Helsingør kan spor 13 nok laves til Lille Nord, alternativt kan man bygge et 3. spor hele vejen og bygge den sammen med Hornbækbanen, men det er nok lidt overkill trods alt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen