Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Rail, søndag 16. juni, 2019, 20:08 (94 dage siden) @ tgpsen


En af ulemperne ved den nuværende s-bane er at der er en passagermæssig ubalance. I "syd" er der to store finger (Køge og Frederikssund) og en mellem (Høje Taastrup). I nord er der en stor (Hillerød), en mellem (Farum) og en lille (Klampenborg). Hvis man laver s-tog til Helsingør, så konvertere man den lille til en stor og giver en bedre balance i systemet.

En af ulemperne ved den nuværende fjernbane er at der er en passagermæssig ubalance. I "syd" er der tre fingre (Kastrup, Køge Nord og Roskilde og i "nord" kun én (Helsingør). Hvis man laver s-tog til Helsingør går ubalancen fra 3 vs. 1 til 3 vs. 0.


Nej fordi nu vil der slet ikke være noget nord for København så togene skal slet ikke kører videre på fjern.


Ja, det er jo det jeg siger. København bliver total sæk-banegård.

Ja meget lang sæk med gode vendemuligheder med få konfliktende togveje på både Østerport, Helgoland og Hellerup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen