Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af Rail, søndag 16. juni, 2019, 21:00 (172 dage siden) @ tgpsen


En af ulemperne ved den nuværende s-bane er at der er en passagermæssig ubalance. I "syd" er der to store finger (Køge og Frederikssund) og en mellem (Høje Taastrup). I nord er der en stor (Hillerød), en mellem (Farum) og en lille (Klampenborg). Hvis man laver s-tog til Helsingør, så konvertere man den lille til en stor og giver en bedre balance i systemet.

En af ulemperne ved den nuværende fjernbane er at der er en passagermæssig ubalance. I "syd" er der tre fingre (Kastrup, Køge Nord og Roskilde og i "nord" kun én (Helsingør). Hvis man laver s-tog til Helsingør går ubalancen fra 3 vs. 1 til 3 vs. 0.


Nej fordi nu vil der slet ikke være noget nord for København så togene skal slet ikke kører videre på fjern.


Ja, det er jo det jeg siger. København bliver total sæk-banegård.


Ja meget lang sæk med gode vendemuligheder med få konfliktende togveje på både Østerport, Helgoland og Hellerup


Altså det man altid prøver at undgå. Undtagen her i landet selvfølgelig.

Det er efter min mening ikke entydigt en god idé altid at binde tog sammen til længere og længere togsystemer og det reducere en stor del af den kompleksitet der hersker i dag. Så optimalt - nej, bedre end i dag - JA!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen