Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af steenth, søndag 16. juni, 2019, 21:43 (123 dage siden) @ tgpsen

Selvom man på et senere tidspunkt kan bruge fyldende blok med niveau 3, så bliver det lang fra hvad man kan med CBTC. Derudover skal også have tilført ATO til ETCS for at komme op på det CBTC kan, men det er også på vej og det er i drift flere steder bl.a. i London efter forslag til specifikationer og bliver med stor sandsynlighed tilføjet til Baseline 3 ved den næste større revidering af specifikationerne.


Altså langt fra, men på vej?

ETCS kommer ikke til kunne erstattet CBTC. CBTC vil have stadig give mulighed for større kapacitet end ERTMS/ETCS. ETCS skal kunne dække alle typer tog, mens CBTC kan nøjes med have fokus på en type af tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb
I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen