Hvad med lokalbanen? (Trafikpolitik)

af steenth, søndag 16. juni, 2019, 21:59 (500 dage siden) @ M. Qvist

Når folk taler om S-Tog til Helsingør, så glemmer de ofte at der faktisk er en anden gruppe pendlere der benytter Kystbanen - eller rettere en lille del af den.
Her taler jeg naturligvis om pendlerne på Lille Nord. Højere perroner og større frekvens ville jo ikke give plads til Lokalbanens tog.
Den eneste løsning for dem ville være at vende i Snekkersten, hvor folk så skulle op og ned af trapper og skifte til et S-Tog. Dette ville hurtigt komme til at øge rejsetiden mellem Helsingør og Hillerød...

Flere steder, hvor man har CBTC og andet trafik, kan man bruge et system, som fx ETCS. Et eksempel er Marmaray forbindelsen i Istanbul, hvor ETCS bruges til højhastighedstog og enkelte godstog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982
Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982
Pris 310,- kr.
 Læs mere 
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen