Kan S-tog på Kystbanen løse problemet med "røret" (Trafikpolitik)

af steenth, søndag 16. juni, 2019, 22:18 (183 dage siden) @ tgpsen

Selvom man på et senere tidspunkt kan bruge fyldende blok med niveau 3, så bliver det lang fra hvad man kan med CBTC. Derudover skal også have tilført ATO til ETCS for at komme op på det CBTC kan, men det er også på vej og det er i drift flere steder bl.a. i London efter forslag til specifikationer og bliver med stor sandsynlighed tilføjet til Baseline 3 ved den næste større revidering af specifikationerne.


Altså langt fra, men på vej?


ETCS kommer ikke til kunne erstattet CBTC. CBTC vil have stadig give mulighed for større kapacitet end ERTMS/ETCS. ETCS skal kunne dække alle typer tog, mens CBTC kan nøjes med have fokus på en type af tog.


Dvs. det man kan med CBTC vil man også kunne med ETCS. Hvordan kan du så hævde at to spor CBTC plus to spor ETCS vil have større kapacitet end fire spor ETCS?

CBTC kan klare 40 tog i timen og ETCS med regionaltog kan klare maksimalt 20 tog timen.

ETCS på S-tog vil højst kunne klare 30 tog i timen - bedste eksempel i drift er 24 tog i timen.. Dvs 10 færre tog i timen i bedste fald. Og med nuværende bedste eksempel 16 tog timen. Hvis man blander S-tog og regionaltog, bliver kapaciteten endnu mere mindre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen